Kerst aan de Amstel 2018, 15 en 16 december

De stichting Vrienden van de Urbanuskerk staat reeds in de
startblokken, want in het weekend van 15 & 16 december a.s. wordt weer het event ‘Kerst aan de Amstel’ gehouden!

Doel van dit jaar is de benodigde financiën bijeen te brengen om groot-onderhoud aan de glas-in-lood- en Sacramenten ramen van het priesterkoor te kunnen plegen. En dat zijn er veel… Voor meer informatie hierover kunt u een kijkje nemen op de website van de Vrienden: www.vriendenurbanuskerknes.nl

Jong en oud kunnen wederom genieten van dit spektakel in Anton Pieck-stijl, waarbij er dit jaar een flink aantal nieuwe activiteiten staan gepland, voor jong én oud. We hopen dat u er al ruimte in uw agenda voor hebt vrijgemaakt, u wilt dit niet missen! En zorgt u er alstublieft voor dat u met een bijna lege maag arriveert, want er staan vele culinaire hoogstandjes op u te wachten… Van de bekende volle, oer-Hollandse snert tot een afvaardiging van de luxe-golfclub-chef uit Lage Vuursche, mét geheim recept. Een sterren chef in spe…! Vermaak, vertier, lekker vreetwerk zullen we maar zeggen! Dat is voor de zaterdag.
Voor de zondag is dit jaar eveneens een geheel nieuw programma in elkaar gezet. Verhaal en muziek, geïnspireerd door de Kerst, komen samen in een sfeervol versierde kerk. Dé kans voor u en uw dierbaren om te genieten én zelf mee te zingen op de noten van de Notenkraker en andere kerstmuziek. De ideale gelegenheid om alvast helemaal in kerksfeer te geraken.

Het oog wil ook wat! Op beide dagen zal er eveneens een tentoonstelling worden gehouden waarin de meest fraaie textielen uit ons parochiële bezit worden getoond. Met bijbehorende informatie over hoe en door wie deze werden gemaakt en hoe deze schitterende pronkstukken in het vroegere rijke Roomse leven werden gebruikt. Na afloop uiteraard alle tijd voor een gezellig samenzijn waarbij warme glühwein en chocolademelk niet zullen ontbreken. U komt toch ook genieten!!!